Thursday, May 21, 2009

KENAPA ni SYG


Hari ni..satu hari iena x buka blog...sebabnya...??uzma....hero mama ni masih blum sihat sepenuhnya...x lalu minum susu...makan....meragam..tapi x lah yg melalak2 tuh....
yang paling merisaukan....dari pagi kul8 sampai la 10mlm(skang uzma da tido...)uzma hanya minum susu 2 botol dan makan sekali itu pun 2-3 sudu...uzma hanya nak minum air masak je...nape ni syg...uzma da x demam tapi batuk dia je blum lega sepenuhnya....
apa perasaan ibu2 yg lain klu anak kalian jadi mcm uzma sekarang...??mesti risau...sedih...dan mcm2 perasaan lagi kan...mcm tu gak iena...iena sampai sakit2 kepala memikirkan apa patut iena wat lagi...Doktor pakar sampai 3 tempat dah pergi..tapi demam pasang surut panasnya...batuk x lega2..sampai iena cakap kat uzma..."sayang...bagi la kat mama...biar mama yang tanggung..mama nak uzma yg sihat..."
iena sedar..ni baru sikit ujian yang Allah bagi pada iena sekeluarga...tapi iena mmg x sanggup bila tgk anak sekecil uzma batuk meneran2..tercekek2 muntah2 cuba kluarkan kahak tuh...tau betapa sakit peritnya tekak tuh....tido malam uzma x penah lena...siang plak x bleh tido..tu mungkin salah satu sbb uzma meragam...
uzma sayang...sabar ye sayang...mama..papa...nenda..tok ayah...dll sentiasa mendoakan uzma cepat sembuh dan kembali ceria dan aktif seperti selalu....amin....

4 comments:

kirana said...

dia tak sedap mulut tu..tak selera nak makan..
budak demam mmmg gitu..

monitor jgn bg suhu naik smpai 39 ke atas

aiman dulu pon penah jd gitu..demam baik..demam balik..rupanya nk kena demam campak

MommyDania said...

uzma dear, get well kay! suruh kak nia tlg jaga.

ummi tiqah said...

alalaa.....siannya anak ummi ni...
uzma cepat sembuh ye...
nanti ummi bwk gi jalan2...

kak..
ko kan kuat...rilex la...
insya'allah x de apa2 tu..

mama uzma said...

kak ana
mmg gitu ehh..tapi x pe ke klu dia x mkn dan minum langsung...risau la..badan rasa ringan dah ni..huhu..

mommy nia
tq ya....
kak nia yg jaga ke uzma yg jaga kak nia...hihhi...

tiqah
mudah mudahan...
balik la jaga uzma..