Tuesday, June 16, 2009

PERCAYA TAK...??

hahaaha...sebagai mama..kita mesti bangga dan bersyukur ngan setiap perkembangan anak kta kan..klu boleh satu dunia kita nak gtau...hihi...
Untuk makluman kawan2...mulut uzma makin bising sgt..ada saje yg dia colotehkan..sedangkan satu apa pun kita x pahamkan...tapi seronok..comel dan geram ngok gelagat anak kita nih...bila mcm nih..trasa sgt yg anak kita makin membesar...
PERCAYA TAK yang uzma dah pandai panggil "MAMA" dan "PAPA"....tang MAMA tuh mmg jelas sgt dia panggil...PAPA kadang2 jeh...nak2 klu uzma nangis...mmg dia akan panggil MAMA dia nih..prasaan tuh x yah ckp la..betapa seronoknya bila anak kita dah pandai panggil kita..bahagia sesangat.....
Bila anak dah tunjuk respon yg bagus...mak bapak pun kena la bg perhatiaan yang lebih...maksudnya otak dan minda anak kita blum lg dicemari leh benda2 yg x sepatutnya jadi kita amik la peluang yang ada ni ngan mengajar anak ngan mcm2 perkara...supaya lebih luasa pengatahuannya..dan juga anak lebih2 bijaknya...insya'allah...amin...
p/s : gambar dia bawah saje2 tuk cuci mata..hihi...

10 comments:

Puan Iza said...

Yess! uzama dh pandai sebut mama & papa....bestkan rasa bila anak dh boleh panggil kita...suka sgt waktu tu...bahagia rasa...:-)

MommyDania said...

tgu la dh pandai pot pet mcm nia. jenuh! hahahahaha

neezareef said...

salu anak ni pggl papa/abah/ayah dulu br pndai pggl mama/mak/ibu kan...bangga arr klu anak pggl kita

miela77 said...

salam...memang seronok melayan anak kita baru dapat mulut (bercakap) tambah lak kalau kita cakap ayam dia cakap itek..hahahaha...

mama uzma said...

puan iza...
hahaha...yes..!!seronokkan...

mommy dania...
hihi..jenuh la nnti nak menjawab..

neezareff...
tu lah pasai...tu yg seronok lbih
bila dia panggil MAMA dulu...

miela77...
kah kah kah....mmg lawakkan masa tu
nanti...

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Anak2 mmg MIRACLE ... apa juga yg dorang buat membuatkan kita TAKSUB & TAKJUB...

Mama Shinta Musraika said...

Salam Mama Uzma..

betul sekali kata-katamu itu. walau sekecil zarahpon perkembangan yg di tunjukkan kita kemain lagi teruja! anak kita dah pandai marah pon kita happy hahahaha..

Shinta pon dah pandai panggil mama.. papa tu kekadang je(mungkin kebetulan) kemain seronok bila dia sebut "ma...ma.."

masa shinta sakit minggu lepas dia berkali-kali sebut "ma.." memang sayu sesgt la masa tu..

monamie said...

haa.. comel. umoq uzma berapa dah?

Siti @ nurie said...

siti lak terbalik...bila mia nangis, dia akan panggil ayah...he he he..selamat eden...tapi, perasaan tu mmg tak leh nak digambarkan....bahagia sgtkan...

mama uzma said...

mamaqaypo...
hihi..btui..btui...btui....

mamashinta...
alaa...sedihnya...huhu...
moga cepat sembuh ye..

monamie...
uzma baru 7 bulan...

siti @ nurie...
Ohh ngelat ye...keh3..