Thursday, August 27, 2009

mcm nak pitam...!!

itulah...
macam bagus2 jee...

bangun sahur dari kul4...
ketuk2 kuali dah 4:30..makan2..
kemas2...dah kul5...lepak2 jap..
ingat sblum subuh nak lelapkan mata....
x nak plak pejam2...


ngadap la PC..
dah subuh..kemudian siapkan
diri..nih dah sipa la nih..kang
bunyi la loceng..ada parents antar anak...


tapi skang rasa nak pitam lak..
mata ngan kepala rasa semacam je beratnya..
huhu..baru la nak ngantuk..tadi tgh free x nak..
alahai..x tahan nya klu mcm ni...


````````````````````````````````````````````````````````````````

malam tadi gi JUSCO
(asalnya nak bg uzma naik kreta bg tido..
bayangkan..last uzma tido kul 2 sampai ke kul 9
x tido2..meragam2 gak sbb dah ngantuk tapi
lawan mata....)

ok..smbung cita...
sementara iena bayar brg..
en abg bwk uzma duk kat kerusi yg berhampiran..
kat situ ada la anak yg lbih kurang baya uzma
uzma pun menegur la anak tu..gelak2 lg...
dah bayar iena gi kat dorang....
"Ohh uzma main ngan abg yee..."
pakcik tu menjawab..."ni pompuan ni.."
alamak..tersalah tegur la plak...yg mak bdk tu tak
jauh dari situ senyum2 x ikhlas..huhu...jangan la marah
kak...rasanya klu org lain tgk pun akan kata benda yg sama..


mana taknya....klu dah tahu orang akan pasan anak
awak mcm lelaki...wat la sesuatu supaya nampakkan gaya2
perempuan..pakaikan sepet ke..tindik telinga ke..gelang
tangan ke...baju ala2 girl ke..ni pakai baju upin ipin..
bukan kata x leh pakai..tapi mmg serius..nampak lelaki...
huhu..pada akak tu..maap byk2 yee....

3 comments:

kirana said...

awalnya kul 5 dah settle sahur..huhu akak baru nk mkn kul 515
bangun masak kul 415..mmg lambat wat keja dapur la akak ni

mama uzma said...

kirana :
kak..sahur awal sbb nak kejarkan time tido balik..
lagi pun iena byk panaskan lauk..lain kalau goreng2..hihi...

mamanoa said...

huhu..tulah kekadang mak-mak ni suker btui pkaikan anak baju upin ipin tu..kan da tersilap gender..hahah..akak plak slalu org ingat imran baru 2-3bulan..sdangkan anak da nk masuk 6bulan..cis!! mentang-mentang anak ku itu tough n slim..hohooho...kecik sbb mak dier pun kecik jer..