Thursday, November 5, 2009

dah setahun ni.....

Bila uzma cukup seTAHUN
berbeza betui dia..
maksud iena,uzma semakin aktif
dan lasak...mmg ligat betui dia..
mulut pun POT PET POT PET
bising ajak borak..kadang2 KITA tgh
borak dia leh menyampuk..

Pastu klu dulu uzma lambat PANAS ngan
org atau keadaan tapi TIDAK sekarang....!!
mmg slumber x hingat..seronok tgk...

Uzma pandai BODEK...
cthnya baru2 ni BIRTHDAY uzma
dia nakkan hadiah dari pengasuh tu(kakak),
satu hari seblum majlis,uzma duk baik
ngan kakak tu..pastu skit2 gi cium pipi
kang kejap2 gi letak kepala kat peha
kakak tuh..haii pandai sungguh ini anak..

"Biar uzma tolong papa.."
nak tau tolong apa...??hmm sesiapa pun seblum
pandai sesuatu mesti kena diajar atau blajarkan
Seblum ni papa uzma klu nak byr parking mesti bwk
uzma dan ajar skali mcm mana cara masukkan kad
parking..dan semalam kami nak blik dari JJ En Abg
duk kalot2 cari kad parking ngan spontannya uzma
sambil pandang ke arah mesin tu..
"PAPA..BAK....!!"sambil hulurkan tangan..
kita org terkejut pun ada..geli hati pun ada..hihi


Dah bleh harap..
uzma byk gak membantu iena..
cthnya..tolong kutip mainan dia dan simpan dlm
bekas dia semula..klu dia punggah apa2,iena suruh
kemas blik dia akan kemaskan blik..minta tlg
amikkan apa2 pun dah bleh..hmm senang mama skng
syg..hihi....


Cuma satu
uzma tetap x nak berjalan lg..
nape ekk...??tapi ramai yg bg andaian sbb badan
uzma besar tapi tapak kaki kecik..jadi dia x
mampu nak tampung berat bdn dia...huhu..
tak pe..mama tahu HERO mama akan berjalan dlm
masa terdekat ni..sbb uzma dah bertatih cuma jalan
kukuh je tak mau lg...trus berusaha ye syg..

5 comments:

Liana said...

Mama Uzma,
Rasanya bukan sebab badan Uzma besar... Coz, Husna dulu pun badan besar gak. tp, Husna dah mula jalan masa umur 10 bulan. Pada pendapat ummi ler... setiap budak mempunyai perkembangan yang berbeza! Ada yang cepat berjalan, ada yang lambat... Ada yang cepat tumbuh gigi, ada yang lambat (Husna ler tu! nak masuk setahun baru tumbuh gigi) Bila tiba masanya pasti Uzma akan berjalan. So, mama Uzma jangan risau yer...

Mrs. Adz said...

bagus uzma dah boleh harap..nanti leh tolong ummi kat dapur ye..uzma sama macam eisya..jalan mesti jatuh dan tak seimbang lagi..eisya pun badan semangat tapi kaki kecik..go go uzma k

adianiez AIDA said...

betul tu, iena.
perkembangan anak-anak berbeza.
anak2 dara aida mula berjalan 1 tahn 2 bulan.
but mulut pot pet pot pet cepat dan tak pelat langsung.
babies are miracle.

Naz-Segalanya disini said...

hehehe..uzma dah makin bijak ye..tak sabar gak nak tgok rikazz matang..tp nanti mesti rindu saat dia bayi..huhuhu..rikazz bln satu nnt setahun..alah iena..rikazz pun dah dekat 2bln bertatih..nak kata expert bila tah..tp skang dah makin laju dah n rajin..harap2 10bln tak yah merangkak lg lah.ehehehe..paper pun go go uzma..uzma petah kan..seronoknya

Anonymous said...

What nice idea acheter levitra en ligne Absolutely with you it agree. I like this idea, I completely with you agree.