Tuesday, November 10, 2009

mcm mana nak buat ekk

Iena kan kadang2 tuh geram je
tensen pun ada..mana taknya
habis hidangan di meja yg blum
sempat dijamah diharung ngan semut
halus...mcm2 cara dah buat tapi
mcm tu gak...!!


Macam mana nak buat ekk...??
ada sape leh tlg iena..??
kot2 ada petua ke...hihi..

9 comments:

kirana said...

ermmm akak pon tensen gnn semut2 ni
pantang makanan jatuh sket...berderet2 depa buat mcm umah sdiri

tak dapat nk nolong..sbb masalah kite pon sama :P

azzamoro said...

cube carik kat kedai racun ker cakap nak beli racun semut. actually dia tak merbahaya. dia mcm serpihan kacang. kite tabur kat tmpt laluan semut. then nnti dia akan bwk mende tu balik kat sarang dia. next day mesti nampak byk gile semut mati bergelimpangan.

i pun menghadapi masalah yang sama..

10 said...

rasanya skrg musim semut kot... kat sini pun banyak gak... try letak kulit kayu manis la...

~~@lyci@~~ said...

alycia selalu simpan makanan dalam tupperware.. selamat sikit dari semut.. nak makan baru hidang dalam pinggan/mangkuk..

mama uzma said...

Kak Kirana :

Hihii itulah pasainya...
klu semut biasa ok lg..klu semut api tu yg kesian klu anak kena gigit

mama uzma said...

Kak Azza :

Ohh ada jual ye n x memudaratkan ye kak..klu mcm tu leh cari nanti..tq kak...!!

mama uzma said...

10 :

Awk pun sama yee...Ohh kulit kayu manis leh elak ye..ok tq..nanti iena try yee...

mama uzma said...

~~@lyci@~~

Hihihii
ok gakkan idea awk tu kan..pasni kena beli lbih la...

Ibu Mifzal Arsyad said...

sama la..sy pun menghadapi masalah yg sama..huhu