Thursday, November 12, 2009

mcm mana pun cari MAK juga

Uzma semakin hari semakin meragam
x nak enggang langsung ngan iena
slalu nak dia x heran pun ngan iena
klu iena sibuk ke hulur ke hilir
tapi tak skang..pantang iena bergerak
menangis la dia..sungguh2 mcm sakit
kena cubit...slalu uzma mmg ngam ngan
kakak kat taska ni tapi tak sejak
uzma tak sihat ni..ngan en abg pun
mcm tu..klu x nampak papa dia uzma
ok je ngan papa tapi klu nampak mama
dia mengejar sambil menangis2..itu lah
dia org kata...x kisah anak lelaki atau
perempuan..kecil atau dah besar..klu sakit
mesti cari MAK juga...




Teringat plak iena masa seblum iena kawen
nak jadikan cerita dlm adik beradik mmg
iena la yg kerap sakit..ada saje sakitnya..
dan setiap kali tak sihat tu lah iena akan
merengek kat mama..mengadu x tahan..x larat
sampai kekadang tido dlm blik mama skali..
Dan dah bersuami pun..andaikata iena x sihat
iena akan trus mengadu kat mama..ngadu itu
dan ini...kadang2 tu nangis2 gitau kat mama..
alahai...ngada2 nya..tapi itu lah hakikatnya
kan..mcm skang dah ada anak walaupun masih
kecil kita dah nampak,klu anak x sihat anak lg
selesa ngan kita..lbih nak mama dia dr papa..
Jadi kita ibu2 muda ni jadikan lah ia sbg pembakar
semgat untuk kita trus kuat harungi segala dugaan
yg diberi...mak2 kita leh jaga anak2 mereka 4-5 org
tak kan kita baru jaga seorang dah lemah semangatkan
putus asa...betul tak...??


Untuk Mama @ Nenda Uzma..,
jutaan trima kasih atas segala kasih syg
yg diberi..juga tidak putus2 menjaga&mendidik
kami 5 beradik sampai la ke sekarang..kami semua
sygkan mama..juga ayah...

2 comments:

Siti @ nurie said...

he he he...mmg pun....kita siap amrah2 dia, bila timenyer, dia ttp nak mak dia juga...he he he

AshAnas said...

sama la kite... shira pun kerap sakit antara adik beradik... sampai skrg, still ngadu kat ummi shira... klu jauh, call ngadu... hehe... ngadu kt cik abg tak sama cm ngadu kt ummi...
hm, anas plk, lbh selesa ngnh abah dia... mgkin sbb abah die jarang dgn dia, so bla abah dia ada, dia lbh merap dgn abah... tp klu abah dia xde, merap ngn kite je la... xboleh tinggal lgsung... nk msuk blik air pun ssh... huhu...
p/s: umah MIL iena kt ne?