Monday, November 9, 2009

menu mlm uzma

Sebelum Uzma cecah setahun
uzma x la nak sgt mkn mlm
tapi skang ni mesti nak mkn
klu x merengek l dia..lapar..
jadi iena x nak la sediakan bubur
nasi je tuk uzma..iena wat menu
lain lak..dan alhamdulillah uzma
berselera makan sampai licin..
watkan iena lg sronok tuk msk
selalunya kul 5pm iena dah sibuk2
kat dapur la masakkan untuk uzma
x kisah la penat ke sibuk ke
kelam kabut ke iena tetap siapkan
makanan uzma..

SUP IKAN MERAH..layannn..mmg uzma suka



klu x sempat sgt2 bg biskut ni..ada chesse...mmg habis uzma mkn



x pun menu ni..klu x guna pasta ni iena guna mee hoon,iena gunting kecik2..senang uzma mkn




Suka tgk uzma pandai makan apa
saje MENU yg iena wat tuk dia
dan wat masa ni x penah lg uzma
alah ngan masakan iena..klu bubur
pun iena dah letak udang..daging
isi ketam..klu leh iena nak uzma
pandai mkn apa saje..x nak ajar dia
memilih..x mkn itu..x mkn ini..nanti
dah besar kita gak yg susah..hihi

Ok..,ada sape2 nak kongsi MENU baru..??
gitau la iena..iena nak cuba lg pelbagaikan
masakan tuk uzma..x nak uzma mkn benda yg
sama je..nanti dia jemu lak kan..
mari kita kongsi2 ya..

4 comments:

azzamoro said...

eina, bagilah resepi sup ikan merah tu. nampak sedap jerk..

shakeymirza said...

aah la azza..macam sedap..kalau shakey masak..bukannye ayel yg makan..tapi mak bapak dia yang makan..keh3....

ina..meh share resepi..

mama uzma said...

hahahaa...
ngada la kak azza ngan shakey ni..sampai minta2 resipi lak..
ala..untuk uzma sempoi2 je bhn dia..

tumbuk ikan bilis pastu tumis ngan olive oil

dan tu tuang air letak iena

agak2 nak msk campak sayur ngan sehai tuh..SIAP...!!hihi

Uzma iena mmg x ajar lg mkn letak garam..lagi baguskan sebenarnya..

idura said...

eina meh bagi resepi yang ke 3 tu... macam besh pulak. Nak try bagi kat Darwish...