Thursday, November 11, 2010

rindu ngan cikgu kak iena

Sekian seminggu lbih habis berpantang..baru la iena gi jenguk anak2 taska iena..mmg rindu gila kat mereka semua..lagi2 yg iena jaga dari kecil...trasa dekat mcm anak sendiri...sayang sgt...!!


Bila buka je pintu taska..masing2 menjerit2..memanggil2 iena..alahai...gembiranya rasa hati tgk anak2 ni semua..walaupun hanya sebulan lebih x jumpa tapi trasa sgt perubahan mereka semua..lagi2 yg umur bawah setahun...dah pandai macam2 dah..geram sesgt...!yang besar2 ada yg menegur..ada yg peluk..ada yg kata rindu...terharu..rasa dihargai sgt..


Petang sementara tunggu anak2 dijemput ibu bapa mereka...ada la 2-3 anak yg besar 4-5thn ni mengadap iena dan zahra...kami pun berbual...yg paling mencuit hati iena dlm perbualan kami ialah...


Wafi : cikgu k.iena...cantik zahra...
Iena : ia ke..alhamdulillah..tima kasih...cantik mcm k.iena kan..hihi
kami : senyum meleret


Dania : Hari tu perut k.iena besar ni da kecik
Iena : ialah...zahra dah kluar dah..kecik la balik perut k.iena
Wafi : macam mana dia kluar..??
Iena : Doc bedah perut k.iena
Dania : Eee..mesti banyak darahkan k.iena
Iena : Pandai nia...mmg byk darah tapi Doc sedut pakai tiup
Wafi : Lepas tu Doc PASANG balik ke perut k.iena
(time ni mmg iena gelak besar...klakar sgt..pemikiran anak2 kan lain..)
Iena : Wafi..Doc bedah sikit je perut k.iena..bukan dia tanggalkan perut ni..
Wafi : Ooo...macam tu ke....


Sronok sgt berbual2 ngan anak2 yg byk bertanya ni..kadang2 kata2 kita tu dorang akan bayangkan sebiji apa yg kita kata...sekurang2 nya sedikit sebanyak mereka bleh paham apa yg kita maksudkan...sentiasa doakan anak2 jagaan iena trus menjadi anak yg bijak pandai dan soleh dan solehah...Amin

3 comments:

Softtouch [Hanim] said...

betul pemikiran pudak2 ni pnjang..seronok bila broak2 ngan anak2 kecik nie..

AshAnas said...

sayangnya diorang kat iena...

wssuhana said...

best kan bila budak2 suka kita