Thursday, March 12, 2009

UZMA BALIK KAMPUNG


masuk kali ni baru 2x Uzma balik kampung(blah suami kat kedah..)kita org bertolak kul 4pagi..takut kang tolak siang panas..sian anakKu sorang tuh..hehee....Alhamdulillah..Uzma bukan jenis anak yg suka nak meragam atau merengek....

kita org letakkan Uzma kat katil kecik dia di bahagian blakang...Uzma duk situ sorang2 la..hehehee...pandai anak mama....sepanjang perjalanan slama 5jam...Uzma hanya bangun skali tuk minum selebihnya tido...senang mama...mama pun tumpang tido skali...keh keh keh...

smpai je umah MIL..kita org x sempat trun kreta..MIL da sambut kita org..dia trus amik Uzma kat blakang....trus dia terkam pluk cium Uzma...rindu sgt2 la tu...(Uzma mmg cucu kesygan dia pun....)

sepanjang kat umah MIL..senang hidupKu...kiranya tulah waktu tu iena berehat sepuas2 nya...mana x nya...semuanya MIL buatkan...kakak2 ipar tolong...bab mandikan..bg susu..makan...jaga..semua dorang wat...Uzma pun mcm da lupa la kat mama ngan papa dia..ramai yg melayan dia...yg paling best...kita org kuar berdua je..dorang x kasi bwk Uzma..x puas main ngan Uzma...wah3...suka2 je...hehehee.....

mana sedara mara dtg tgk Uzma semua terkejut...dorang kata Uzma cerdik la..baik la..x takut org...comei...sihat....(alhamdulillah syukur ngan pemberiannya...)dorang kata pandai mama dia jaga...hehehee...kembang sgala galanya bila dgr....hahhaa....

pada hari nak blik tu..Uzma mcm tau2 je...dia wat2 tido la apa la...biar kita rasa mcm kesian nak angkat2 dia tgh tido..kononnya x nak blik la.."amboi syg ingat mcm kl ngan shah alam je ke...dekat...."last2 kita org bertolak petang...semua mcm sedih nak pisah ngan Uzma..yelah pasni bila lg nak blik..entah2 tunggu raya...bukan leh balik slalu...byk blaje tu...apa pun Uzma mmg x de masalah duk kampung...anak mama ni mmg baik...semua org syg kat dia....

No comments: