Tuesday, April 28, 2009

UZMA BERCERITA.....




"Hai kawan2.....ni lah antara buku2 yg uzma suka baca...ehh pandai ke uzma MEMBACA...hehehe..uzma minta tolong mama uzma BACAkan atau CERITAkan pada uzma...uzma suka bila mama BACAkan...sebab mama mesti baca ngan penuh SEMANGAT..GAYA & MEMEK MUKA....kadang2 uzma tergelak gak bila tengok muka mama mcm tu..KLAKAR....hehehe....dalam sehari uzma akan minta mama bacakan 3x buku cerita yg BERLAINAN..."

"uzma nak jadi anak yg BIJAK dan BERJAYA....hari2 sebelum tido..uzma mesti DENGAR mama bisik kat TELINGA uzma...mama kata mcm ni...UZMA SAYANG..ANAK MAMA&PAPA YG BAIK BUDI PEKERTI...NANTI DA BESAR,BELAJAR RAJIN2 JD ANAK YG BERJAYA...JD ANAK YG BAIK..HORMAT ORG TUA..BERTANGGUNGJAWAB...JD PELINDUNG KELUARGA..TAK TINGGAL SEMBAHYANG DAN PANDAI MENGAJI...AMIN...""pastu kan uzma mama selawat dah tu uzma rasa sejuk je kat ubun2 uzma....mama tiup ke mama jampi tu..??hehehee...."

"Insya'allah mama..papa....uzma akan dengar segala nasihat mama dan papa...."

1 comment:

ummi tiqah said...

anak ummi mesti kena rajin blajar...
nanti ajak mama shopping buku lg ehh...