Sunday, July 19, 2009

seKEJAP jee

seKEJAP je masa berLALU...

Uzma dah 8bln...Hari Sabtu petang Iena,Uzma & Jue gi minum kat JUSCO...tgh duk borak2 uzma duk tarik2 tangan iena...dia nak masukkan dlm mulut...iena x bagi(entah bersih ke tak kan tangan masa tuh..) Uzma x puas hati...tarik dan trus masukkan dlm mulut dia pastu dia gigit2....

Aikk...iena trasa tajam2..hati terdetik..."Uzma tumbuh gigi ke...??"iena x puas hati iena rasa balik...dan kompom gigi bawah uzma dah naik...mmg terkejut...balik trus gitau En Abg...

Malam tuh pas ngajar Uzma...duk sorang2..trasa yg masa tu berlalu begitu pantas...terbayang2 saat iena ngandungkan uzma sampai 9bln...saat iena menunggu selama tiga hari tuk melahirkan uzma dihospital..trasa sedihnya bila DOC kata terpaksa operate iena disebabkan uzma dah buang air besar...masih terasa betapa perit&sakitnya masa jarum dicucukkan di belakang badan iena sebanyak 5x...segalanya masih terasa......

Tapi bila kita ingin MELIHAT setiap tumbesaran anak...masa tu berlalu begitu pantas...slama ni iena TAK terasa sgt...tapi bila dapat tahu uzma dah tumbuh gigi..mmg terasa SEKEJAP sgt..pasni uzma berjalan...bercakap dgn fasih..tahu2 dah tadika...dan seterusnya....jadi rasa RUGI bila setiap SAAT kita x gunakan dgn seBAIK2nya BERSAMA anak...

Uzma....mama akan didik dan jaga uzma seHINGGA uzma menjadi anak yg BERJAYA&SOLEH...Uzma HERO&PELINDUNG utk papa..mama...&adik2 nanti...insya'allah....



Pssttt : Agaknya mcm ni MAMA iena rasakan bila melihat anak semakin membesar..


buat MAMA....kami BERJAYA ngan apa yg KAMI ada...dan KAMI akan
memBAHAGIAkan AYAH&MAMA selagi KAMI MAMPU....insya'allah...

6 comments:

Naz-Segalanya disini said...

ohh..uzma bru 8bln..nmpk mcm dah sethn lebih

kirana said...

laaaa.uzmabaru 8 bulan ek...nampak mcm dah besar lah...beza sket jer la ngn aisya ek..aisya nak masuk 7 bulan..tp aisya kecik tubuhnya

mama uzma said...

Naz-Segalanya disini :
mmg klu org lain pun nmpak uzma mcm dah setahun...hihi...matang..

kak kirana :
yup kak..uzma baru 8bln..baby lgi anak iena tuh...bijaknya ngalahkan umur setahun...mama ckp uzma dlm perut da matang...iena yg salah kira due date katanya..huhu...

Puan Iza said...

sekejap jer kan anak dah besar....tapi yg best sbb dpt lihat anak besar depan mata kan...

adianiez AIDA said...

iena - bab sakit bersalin tu. seriau aida baca. 5x kena enjit tu!!! adus.

maka, jgn buang sikit masa pun. gomol uzma selagi bleh gomol. setiap hari umur nyer bertambah... nanti, kita akan rindu waktu-waktu anak kita baby....

mama uzma said...

Puan Iza :
tu la..sekejap je kan...alhamdulillah sbb berpeluang mengasuh anak sendiri...

adianiez AIDA :
baca dah seriau..blum kena lg tuh..hihi...

ye...iena x kan buang masa walau sesaat...tq wak..