Wednesday, August 19, 2009

** ORANG TENGAH **

Tgh bosan2 ni..tiba2 teringat kawan2 zaman sekolah...
dikalangan kawan2..iena lah orang yg paling ayu gitu..
bukan puji diri sendiri tau..maksud iena..kawan2 semua jenis
gila2..cakap kuat2..ketawa jgn ckp..hilang suara pompuan kuar sora
jantan..hihi...mmh kasar & slumber..kawan2 pun dah tau iena jenis
mcm mana dan dorang semua ok sbb iena leh masuk kepala walaupun iena
agak ayu2 gitu..hahaha....


Nak dijadikan cerita..dalam geng kita org ni..(wahh..geng tuh..!!)
mmg rapat gila..6 pompuan 4 lelaki..apa2 mmg kongsi bersama suka duka..
dan x disangka2..kawan iena Y ni dalam diam memendam perasaan pada H
antar kwn lelaki kita org nih..kekadang mcm da angau2 Y tuh..yg H x
paham2 gak apa yg Y cuba buat pada dia...


Y minta tlg sgt2 pada iena...pening gak la pala..yelah..dua2 tu kawan baik
iena..cintakan x leh dipaksa2..tapi disebabkan desakkan Y..iena bantu..
kekadang ada masa kami berdua..iena akan buka cita pasai Y..mcm2 iena tanya..
tapi H mcm x berminat..payah gakkan...kekadang tuh..bila kami bertiga..iena
undurkan diri..biar mereka berdua..Wahh mmg berseri2 muka si Y..kawan2 yg lain
tumpnag gembira....

Iena turut gembira bila iena berjaya menjadi org tgh pada Y...sampai la satu masa
tu..SEK tgh sibuk ngan latihan sukan tahunan..walaupun iena yg ala2 ayu ni..tapi
bab aktiviti lasak iena mmg aktif..suka sgt2...jadi iena sibuk ngan latihan..yg H
pun sibuk ngan latihan sukan dan dia jadi AJK tuk sukan tu nanti..jadi kami kerap
bersama...klu ada latihan ptg pun dia la yg temankan iena..Y kadang2 dtg tuk jumpa
H..hmm...tapi iena dapat rasakan sesuatu yg lain pada Y & H...iena nampak dorang
mcm dingin sejak2 latihan sukan bermula...iena tanya Y..dia kata ok je..mcm tu gak
ngan H...tak puas hati..iena tanya kwn iena X...paksa2...rupa2 nya...dlm diam H suka
kat iena...!!


Iena mmg terkejut yg amat..selama yg iena baik ngan dia..cuba bantu dia ngan Y..
rupanya dia dah lama suka kat iena..jadi peluang dia tuk rapat ngan iena masa
iena cuba bantu satukan dia ngan Y...kwn iena X ni mmg dah lama tahu H sukakan iena..
iena x leh trima semua ni..pastu iena terasa tertipu sgt...iena berdepan ngan Y..iena
takut pandangan Y lain pada iena..Y mmg kecewa...iena betul2 serik jadi org tgh...
iena mmg x leh trima H...kesian Y....


renungan : x yah la sibuk2 nak bantu satukan org..huhu
(klu en abg baca..ini cita lama ekk...jgn jeles2..hihi)

2 comments:

EIJAM'S FAMILY said...

seronok kan biler terkenang zaman dulo2...

mama uzma said...

EIJAM'S FAMILY :
mmg seronok...
klakar pun ada...hihi...