Sunday, September 27, 2009

~ RINDUNYA ~

Lama betui iena bercuti dari bercerita
di blog ni..macam2 cita nak kongsi..nak2
cita mengenai BIGBOY UZMA..rindu rasanya
nak kongsi cerita ngan rakan2 bloggers..


Mana blog rakan2 yg iena sempat singgah
semuanya dah bercerita ttg sambutan raya
mereka tahun ni..mcm mana lak iena&en abg
sambut raya thn ni bersama uzma..??klu ada
yg sudi..silalah baca ye..hihi...seringkas
nya iena critakan ye kwn2...


Jumaat mlm sabtu dlm kul10 kami bertolak
balik Alor Star...Ya Allah..x sangka lak..
ramai betui yg bertolak mlm tu..jadi apa lagi
sesaklah...dari jln duta nak ke
Ipoh smpai mkn masa 3jam lbih..mmg memenatkan..
bayangkan kami sampai Alor Star dah nak habis
sahur..sempat la telan dua genggam nasi dan
segelas air..huhu...


Kisah uzma lak..
Alhamdulillah lega rasa bila uzma sihat&badan pun
mmg semangat berisi..sbb slalu klu balik mesti
MakTok kata uzma nampak susut..huhu sedangkan mama
dah bg uzma mkn byk..biasalah uzma tgh lasakkan..
dan kali ni uzma balik ngan keadaan sihat dan tubuh
badan dia pun mmg berisi..MakTok tgk pun terkejut..
nak dijadikan cerita..elok sampai Alor Star dah dgr
uzma batuk2..aikk..kat KL elok je..hmm mungkin sejuk
air corn kot..dan tiba2 sok pagi tuh badan uzma panas
sesgt..alahaii anak..x sihat plak...apa lg meragam
la bigboy mama ni..


Batuk uzma mkn teruk..demam pun makin panas..lega bila
kesan ubat je..abis dos tinggi balik..pagi raya tuh..
alhamdulillah skit..uzma mcm paham2..dia gagahkan juga..
x buat perangai..uzma pakai baju melayu ngan songkok..
cuma uzma x aktif mcm selalu..lagi satu uzma x nak ngan
org lain..nak ngan mama/papa dia je...nasib baik gak umah
MIL iena semua sedara mara dtg berkumpul..jadi kami x de
la kuar umah..ptg tuh badan uzma panad meninggi..kami dah
naik risau..kakak ipar iena gitau cuba bawa jumpa ustaz ni
minta air tuk kurangkan panas uzma..kami pun pergi..ustaz tu
kata uzma kena campak tapi x kuar..tu panas jadi gitu..ustaz
tu bg air penawar..dan minta kami mandikan uzma ngan bunga
raya warna putih..MIL la yg tolong buatkan itu dan ini..sbb
iena dah mula x sihat disebabkan kurang rehat menjaga uzma..
alhamdulillah...panas uzma dah kurang...


Raya kedua...
tak tahu apa yg x kena..uzma menangis..meragam x henti2...
mama mana yg x risau tgk anak mcm ni..ada yg kata uzma jadi
gitu sbb marahkan batuk dia yg truk..ada yg kata x sedap bdn..
tapi sbg seorg mama..kuat hati ni kata..
"ada yg x kena kat anak aku..." yelah..uzma klu teruk mcm mana
pun dia x kan menangis tanpa henti..menjerit2...sampai nak tido
pun x boleh..mmg lain sgt uzma hari tuh..dan uzma x penah mcm nih
Sampai la satu tahap MIL bersuara bwk jumpa pakcik ni..tgk apa yg
x kena..dlm perjalannan pun uzma nangis...sampai umah pakcik tu pun
uzma x berhenti nangis...pakcik tu tgk uzma..dia kata....
"anak ni terkejut...ada yg menyinggah masuk kreta masa mai kedah.."
Ya Allah...nauzubillah....kesiannya anak mama...pakcik tuh tolong
buangkan dan buat air penawar tuh pulihkan semangat uzma...
patut la panas anak mama x kebah2...yelah..benda mcm tu kan amik masa..
uzma still meragam tapi x seteruk raya kedua...kami berusaha pulihkan
balik semangat uzma..iena selalu bacakan surah2 berzikir kat telinga
uzma...biar uzma trus dan trus kuat...insya'allah...


Dalam hati iena..berontak nak balik KL...nak balik Kl...
Iena ni dah x sabar dah nak balik KL...bukan apa..nak bwk uzma
balik umah dia..nak uzma ceria mcm selalu...dah x sanggup tgk uzma
mcm ni...x aktif...x ceria...kesian sgt tgk uzma mcm tuh..
jadi..nilah cerita RAYA iena tahun ni di Alor Star...
nanti iena letak gambar uzma berbaju melayu ngan cerita beraya
kat KL plak ye....

6 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Semoga Uzma segera PULIH ya!!!

Salam Syawal......

Naz-Segalanya disini said...

siannya uzma..rikazz pun sama b4 tis balik umah mertua je meraung sampai nak biru..bawak ubat rupanya ada benda kat tepi umah mertua..ptt lah rikazz tekap muka kat bahu..dia nampak..lpas ubat alhamdulillah rikazz tak pernah nangis lg mcm sebelum ni..

mamanoa said...

ala..cian uzma..risau gak kan..budak kecik ni senang nmpk BENDA..masa blk kmpg aritu pun akak risau gak..make sure xjalan masa mgrb..sbb setan merayau masa tu..
bc ayat kursi kat paler anak selalu..pendinding tu..

mariaariffbaby said...

siannya uzma..

hope fully back to the normal yer
=(

** Perfect Love ** said...

Ya Allah.. sian nya Uzma.
mmg la kan.. kalau anak tak ceria.. kita pun jd takde mood nak beraya ni.. sbb kalau boleh.. biarlah happy bersama...

harapnye uzma cepat sembuh ye...

tak sabar nak tgk awak buat entry raya.. nak gak tgk gambo uzma beraya ;)

Ibu Ayra said...

sabar iena, semua dugaan dari Yang Esa...