Tuesday, September 29, 2009

++ KEMBUNG & CIRIT BIRIT ++

KEMBUNG.....??
asal kembung ekk...??
dari mana dia dtg....??
apa yg silap smpai jd kembung?
kesian uzma dah dua hari dia
kembung..klu tepuk perut dia...
bunyi dia mcm ting drum..kuat..!!
bila tgh mlm uzma akan meragam skit..
yelah kita yg besar klu kena pun x
selesakan...sian anak mama..pas satu2..


Tapi iena puas betul bila dgr uzma
KEN....keh3..kuat dan mcm2 alunan muzik
ada..tapi dah KEN...pun still KEMBUNG lg..
nape ekk...??peliklah...
klu x lega gak..ingat nak bwk uzma jumpa
DOC..DOC mesti bg ubat anginkan..??klu x
silap iena la...uzma mama baby x penah pun
KEMBUNG perut..ni dah besar2 kena lak..rasa
ada yg x kenakan..tang makanan dia ke..air msk
ke..susu ke..tapi klu air..air yg sama gak kita
org minum...klu bab makanan..hmm...??
mungkin kot sbb uzma ada curi2 mkn bubur MC'D
masa di Alor Star..kakak ipar bg..darurat..
kuih raya pun ada gak..uzma amik sendiri..
hahh...sape yg salah dlm bab nih..??jengg3...


UPDATE


kesian uzma
sakit kembung perut x lega lagi uzma
uzma kena cirit birit plak..
siang tadi nak 10x uzma cirit
semua terkejut tgk uzma...
susut ketara sgt badan uzma
muka pun dah nampak kecik je...
sedih tgk uzma..dah la baru nak sembuh
masa x sihat di Alor Star raya tuh...
ni sambung plak sakit baru...
sabar ye sgt..mama&papa cuba sehabis daya
tuk sembuhkan uzma...mama&papa juga x putus2
doakan kesejahteraan uzma...kami tahu..
Muhammad Uzma mmg anak yg KUAT...!!

4 comments:

lin said...

salam iena...

musim raya ni.... besa la budak2 makan mcm2... tak kasi kang kesian lak... adwan pun terkembung gak... silap lin gak sebb selalu malam kalau time siang makan mcm2 musti lin sapu minyak kat perut sblm tido, satu malam tu letih n trus lupe nak sapu, malam jamuan bday dia trus kami tido... malam tu kembung durjana menyerang... lps sapu minyak kurang la skit... hehehehe

kirana said...

sapu minyak yuyi tak jalan gak?

mama uzma said...

Lin :
itulah...
rasanya ada yg silap mkn kot...
sapu minyak tapi x lega gak..
huhuu...


Kak Ana :
minyak telon guna..yuyi pun guna..
uzma kentut2 tapi still kembung..
mlm tadi meragam abis x leh tido..

Liana said...

Mama Uzma,
Cuba bagi grape water. Pastu sapu je minyak telon/minyak yuyi tu! HArap2 Uzma cepat sihat...