Wednesday, September 30, 2009

SEDIH SESANGAT...!!

MySpaceiena sedih sgt2 dari pagi tadi lagi..tadi iena dah
nangis puas2 tuk kali kedua...MySpace




Pada mulanya iena x nak cita dalam ni
tapi kenangkan bila uzma dah besar
pandai membaca & memahami..tu yg buatkan
iena nak bercerita dlm blog ni..


Uzma mmg tido sekatil ngan kami
jadi bila pagi iena dah sibuk wat keje
en abg seblum gi mandi dia akan hadang
keliling uzma dgn bantal...
uzma selalunya kalau bangun dia akan
memanggil dan dia akan bertenggek atas bantal..
dia mmg x berani nak lepas pada bantal tu
tapi sejak dua menjak en abg mmg ada pesan yg
uzma dah berani lepas bantal yg dia hadang
dan en abg selalu pesan tgk2 uzma klu dia pergi mandi..


Pagi tadi mcm biasa en abg gi mandi
iena akan intai2 tgk keadaan uzma..uzma masih
tido dgn lena...entah bila masanya uzma bangun
tiba2 iena dgr uzma menangis..
"ya allah...anak aku..."dlm masa nak ke bilik iena
berdoa moga2 uzma x jatuh..
dan mcm nak pitam iena bila tgk uzma dah meniarap
di lantai..uzma menangis pelahan..iena trus peluk
uzma kuat2..pujuk2 gosok2 kepala ngan muka uzma..
uzma berhenti menangis tapi mama uzma lak yg smbg
menangis...sedih sgt2 sbb iena baru sgt tgk uzma masa
tuh..elok tido..iena kedepan sekejap tup2 uzma jatuh katil
uzma leh gelak tgk muka iena yg sedih & risau tu...


Mama mana yg x risaukan sampai anak jatuh katil..
walaupun iena perhatikan keadaan uzma ok..x muntah
main aktif mcm biasa..hati iena tetap sedih & sebak
terasa sgt2 iena cuai...sbb tu tadi iena menangis
sepuas2 nya dan berdoa agar Allah trus2 lindungi uzma
bila kenangkan keadaan uzma yg sejak2 ni kerap x sihat
menambahkan kesedihan dihati iena..




Uzma syg...
bila uzma dah besar..baca cerita duka ni..
mama betul2 minta maaf ye syg..
klu boleh mama x nak uzma rasa sakit sedikit pun
tapi itu semua dah tertulis syg..perjalanan hidup
kita Allah dah tentukan dari awal lg...
mcm mana pun mama & papa akan trus wat yg terbaik
untuk uzma dan sentiasa doakan uzma selamat sihat
selalu...mama & papa terlalu sygkan uzma..

14 comments:

kirana said...

akak sejak aiman dah boleh menjulur/meniarap akak dah bukak katil awal2....tido atas tilam jer..hehe mmg berkorban sket la..tp demi keselamatan anak.

atas nasihat kwn jugak..dia anak jatuh katil berkali2..tu dia pesan suh bukak jer


so skrg pon still kami tak tido atas katil ...best tido anak beranak satu tilam..hehe

nnt nk beli japanese bed style..so kalo jatuh pon tak sakit sgt..

Liana said...

InsyaAllah, Uzma tak apa2. Budak2 ni memang cam tu... Iena jangan sedih2

mamanoa said...

ish...jgn la iena risau..uzma ok jer tu..mmg la kita mama dier risau tgk paper jd kat anak..takut da beso nnt anak salahkan kita kan..insyaAllah uzma xmacam tu..dier tau mama dia sayang sgt kat uzma..

anyway..da gi jumper dokto lum..??da tanyer psl kembung uzma tu??akak try tanyer hubby, dia suh gi jumper dokto...sbb dier ckp dia xcek uzma maner nk tau(kerek plak kan..) ishkk..nyampa kengkadang ckp dgn dier..huhuh..

shakeymirza said...

ala..siannye uzma....
nati untie babap mama uzma tu tau...

sy fhm perasaan awk...ayel da 2 kali jatuh katil..mula2 dia jatuh sy mmg rasa cam nak pengsan...rase cam bsalah..janji xwat lagi cuai camtu..
tp baru2 ni ayel jatuh lagi..tensen sgt..sy nanges je kat opis sbb rase knapa leh jadi lagi...
so skang ni sy mmg langsung xmo letak lagi dia atas katil..sy da boikot katil tu...sy suh ayah dia cabut tinggalkan tilam je..ayah dia xmo..so bersesak la kami anak beranak tido atas tilam bujang...tapi ayah dia slalu la beralah n rela bgolek atas lantai..keh3....
xpe la...asalkan keselamatan ayel terjamin..mama tido atas rumput pun xpe...

AdwanEncem said...

HUHUHUUU.... cian uzma... kami sejak adwan dh lasak, kami tido atas tilam je... dkt 8 bulan tido atas tilam ja...

anamarza said...

biasa la anak jatuh katil..masa Safiyya kecil dulu mmg tak tidur atas katil letak tilam atas lantai jer, tapi tetap risau walau dia jatuh dari tilam sbb tilam tebal..Time Rifqi plak lps dia terjatuh sekali trus tanggal katil la ni mmg tidur atas tilam tak de nak risau tinggal dia sorang2....

Noina said...

salam iena..

hurmm..cian uzma jatuh katil..ina pun aituh Nabila jatuh gak..tapi bukan katil.dalam rocker dia..tah camner dia leh turun dari rocker..tau2..dah terbaring kat atas tikar buluh..nasib baik dia ok..gelak2 dan tak muntah..iena faham2 je lah keadaan nabila camner..mmg pelik sgt bila masa dia turun pun ina tak tau..huhu..

Abg ckp maybe ada malaikat sambut Nabila..yelah..mana tau kan..tak nangis pulak tu..sama gak ngan Uzma..ada malaikat sambut..nasib baik tak apa2..

Naff said...

Cian Uzma ye...tapi memang mana2 baby kalo dah blajo merangkak..memang berlaku kemalangan....harap2 uzma tak apa2.. kena hati2 lagi...sabar jak

miela77 said...

Salam lebaran iena,..cian uzma jatuh katil..Baby Qis pun dah 3 kali jatuh katil..daku nangis gak..tapi cik abgku kata biasala budak2 nak membesar...banyak la depa nyer biasa...skrg daku suh dia tido luar..padan muka.. alhamdulillah lepas last jatuh tu.. dah ok x jatuh lagi..sbb daku letak dia kat belah dinding..tapi everytime daku nak kuar, daku suh cik abgku tunggu...huhuhu

Raja Radiah said...

ala siannya uzma..insya allah tak de apa tu...akak lak...sejak E in pandai merayap, terus buka katil...sejak tu tido atas tilam yg letak atas lantai je sampai skang ni..nak lak skang ni tidonya lagi lasak...walaupun dah rendah dan dibentengkan dengan bantal..akak tetap tak lena tido sebab takut E in terbabas ke lantai...

azzamoro said...

insyallah takde pape. i pun pernah kena mcm tu. berderau darah takut ade cedera kt kepala dia ke. lepas ni eina tidurkan dia tepi dinding ker then letak bantal tepi dia.

Siti @ nurie said...

Insya Allah....uzma kan anak yg baik,...cuma kene sntiasa peratikan dia je...bebudak mmg cmtu...mcm anak akak....mula2 tgok dia tido dlm buai, lena je,,,,baru je akak gerak gi dapur, dia dah terlangkup kat lntai....sat dr tu, terus akak x tidoakn dia dlm buai..takut berulang kmbali....tapi....anak2 kecil ni, dia cm dpt rasa haba dr ibu atau ayah dia bila kita dekat ngn dia...so, masa kita ada, mungkin dia rasa selesa, bila kita jauh je, dia akan "kehilangn" haba tu...tu yg dia trsdr bila kita takde...

nadnye said...

Kesian Uzma.. insyallah takde apa2.. tapi better tido kat bawah atas tilam sahaja .. atau tidokan Uzma kat dalam baby cot... sekarang nie Sarah pun tido dengan maknya kat tilam tanpa katil...

Intan said...

Uzma ok tu mama nya :)

Kan iena, kalo boleh anak nie kita tak nak digigit nyamuk sekali pon apatah lagi nak biarkan anak jatuh katil dan lain-lain lagi.

Sayang nya kita pada dia hanya Tuhan yg tau...

Dun be sad kay dear, semua tu asam garam dlm membesarkan anak :)