Wednesday, September 9, 2009

uzma dengan sape tuh...??


Ehh...
uzma duk ngan sape tuh...??







klu nak tahu
inilah adik lelaki tunggal iena...
dia belajar Tahfiz kat Pendang Kedah..
masa iena blik Alor Star..kami mmg nak singgah
tgk adik iena..memandangkan kami x penah
tengok tempat pengajian adik iena
Muhammad Adib Sufyan...

Sepanjang jalan nak ke hala Pendang..
iena rasa sebak sgt2..perasaan tu datang ngan
sendirinya..mungkin sbb kami x penah
berjauhan dan iena mcm x bersedia nak tgk
adik iena kat situ..bila sampai je tempat adik..
iena dah nampak adik sedang menanti kami...


"Ya Allah..bersih berseri muka ko adib..."
sesungguhnya iena bersyukur ngan apa yg ada pada
adik iena skang..x semua org akan terpilih jadi mcm
adik iena...dia mmg jauh berubah..berbeza sblum dia
masuk pengajian tahfiz..adik iena ni lah nanti yg akan
mendoakan kami sekeluarga..dia lah ketua kluarga jika
ayah&mama tiada nanti..

masa adik balik bercuti..dialah jadi Imam kami..
yg iena teruja sgt sbb adik iena mampu jadi Imam dan
baca surah2 Al-Quran..bukan surah2 Lazim..alhamdulillah..
iena selalu minta adik doakan yg baik2 untuk Muhammad Uzma..
moga2 uzma jadi anak yg solah..insya'allah..

9 comments:

Ibu Ayra said...

alhamdulillah...dah ada bekalan utk mak ayah iena di dunia yg lagi satu tu nanti...

kirana said...

sekolah kat mana ek..tahfiz kat pendang...pendang tu kampung akak tu heheh

mama uzma said...

Ibu Ayra :
alhamdulillah...
syukur sgt2...




kak kirana :
akak tau ke tempat adik iena tuh...??Ohh x tau lak kmpng akak kat situ..hihi

mummyseri said...

salam iena..bagus ek smoga adik ina jadi seorg tahfiz yang soleh..sukenya uzma dpt jumpe bape sdarenye..
jemput dtg uma ambil kad raye tau..

monamie said...

ina org kedah ha?? kedah kt mn?

mama uzma said...

mummyseri :
Alhadulillah...
mudah mudahan...amin...

mmg suka...
abi mmg rajin layan uzma..
hihi...

mama uzma said...

monamie :
opss...iena jati KL...
hahahaa...
En Abg yg org kedah..

adianiez AIDA said...

Allahu Akbar, sejuk ati mak abah iena dgn anakanda yg sedemikian.
suka aida baca coretan iena pasal adik.

mama uzma said...

adianiez AIDA ;
alhamdulillah..
mudah mudahan wak...

iena pun berharap adik iena dpt
bimbing kami sekeluarga..insya'allah..