Sunday, January 17, 2010

banyaknya nak cerita

Fuhh...!!bersawang blog iena ni..lama betui sunyinya...Iena betui2 sibuk dari awal bln tuh..mcm2 yg kena disetalkan...skang ni pun alhamdulillah dah mula nak stabil balik..


Mula2 iena nak cita pasal bigboy iena yg sorang ni..skang ni uzma iena dah pindahkan ke Taska anak2 yg besar..2thn ke atas..iena nak uzma lbih byk bergaul..belaja..meneroka dan merasa mcm mana kawan2 dia gi taska kemudian ditinggalkan mama dia utk gi bekerja...Setiap pagi iena akan kejutkan uzma dlm kul7 kemudian ajak gi mandi..biar segar dan uzma pasti ceria lepas tu..kemudian iena antar la uzma ke Taska...Uzma mmg seronok sgt disana..sejak duk sana pun iena nampak uzma semakin berdikari dan banyak bercakap..setiap arahan kita bagi pun uzma leh trima dan akan buat...en abg akan amibil uzma waktu balik..bila nampak mukam papa dia..uzma ko main melompat2 menari2 panggil papa dia....gud boy bigboy mama ni..


Rumah kami baru ditahap pertama...dua hari cuti ni kami habiskan masa ngan mengemas rumah dan mengecat dibahagian luar..baru bahagian luar ok...!!tapi penatnya...yg amat..sakit badan2 ni dibuatnya...tapi macam mana pun memang puas hati bila lihat hasilnya yg memuaskan hati...cantik....!!hahah sape lagi nak pujikan klu bukan diri sendiri..pastu kami tgh mencari2 set sofa dng harga yg berpatutan...insya'allah bila dan setel..iena letak gambar plak...hihi


Ok..untuk makluman semua..iena dah nak mula menjahit baju semula..tapi tuk awal2 ni iena amik tempahan baju kurung dulu...pelan2 kayuh..almaklum la dah lama sangat bercuti menjahit ni...jadi nak mulakan dari bawah dulu..menjahit baju kurung baru la baju yg berfesyen2...Oh ya..ada sape2 nak cuba rasa hasil tangan iena leh la bagitau ye..harga upahnya pun tak la mahal mana tau...YANG SEDANG2 SAJA....!!iena pun leh jahit manik gak tau...ada yg suka bajunya bermanik2..leh la antar kat iena gak...


Rasanya takat ni dulu kot nak bercerita..huhu..x larat la..nak berehat plak...luruskan balik urat2 yg dah tegang nih..ok jumpa lagi dlm cerita seterusnya..

6 comments:

Mama_Aqish said...

wah...bz sungguh...patut la blog ni zzzzz...jer....selamat kenbali berblogging...

kirana said...

pindah umah baru yer..cepat upload gambar

Softtouch [Hanim] said...

uzma dah besar dah yer..mmg kalu pg taska mmg dia cpt berdikari kan...

ooo pindah umah pastu cat lg,haruslah penat iena oi...xpe demi umah ku sanggup..he he he

mama uzma said...

Mama_Aqish :

hihi...
tq ya sudi jenguk...!!

mama uzma said...

kak kirana :

x de lah pindah umah cuma umah lama dah jadi milik kami..tu yg semangat mengecat tuh..hih

mama uzma said...

Softtouch [Hanim] :

itulah kak..sekejap je kan anak2 ni membesar...huhu...