Tuesday, February 23, 2010

uzma pandai bwk diri

Alhamdulillah...setakat ni uzma x de lagi tunjuk tanda2 yg x elok memandangkan dia bakal jadi abg...yang kita orang perasaan uzma semakin pandai bwk diri dan berdikari..orang kata menyenangkan la..tak menambahkan kepeningan mama dia yg tgh alah truk ni...lega sangat...!!


Skang ni bila disuruh mandi..dia akan datang kat papa dan minta dibukakan baju dan sluar..pastu uzma akan buka pampers sendiri..trus masuk toilet..baju pun klu bleh nak pakai sendiri..cuma dia x mampu lg nak tarik masuk baju ke dlm kepala..kalau nak susu atau makan uzma akan minta dari mama atau papa...uzma dah bleh diharap tanpa disuruh..contohnya..botol susu dia akan kutip dan bagi kat papa(klu papa ada kat dapur) klu x dia letak kat meja...kutip mainan simpan dlm bekas atau beg mainan..


Bangun pagi2...minta dimandikan pastu sibuk tarik beg sambil cakap "skolah2.." dah tunggu depan pagar minta dihantar ke skolah...kat skolah pun cikgu2 ckp uzma banyak membebel...ada yg paham ada yg x paham...contoh : nak makan..,cepat la wei..,x pandai..,x payah...,kakak buat...,mama mana...??,A B C D sambil menyanyi...suka sgt tgk perkembangan uzma skang..semakin menghiburkan dan bijak...


Yang paling best...uzma dah pandai mengajuk..contoh klu dia dengar iena muntah2..dia pun akan buat bunyi yg sama...iena tgh sakit duk teran2 muntah nak tergelak pun ada bila dgr uzma ngajuk mcm tuh..pastu uzma suka tgk raja lawak..dia suka tgk Alex walaupun kita org lg suka Idlan..hihi...dia akan ikut apa Alex buat...klu Idlan..dia akan buat pom2...lg satu klu iklan Halimah Jongang...time lagu tu..dia pun ikut nyanyi skali...mmg kita org akan tergelak la time tuh...harap2 uzma akan trus ok bila kandungan iena semakin membesar..insya'allah...

2 comments:

Manjakusayang said...

wa... gud boy ler uzma... Iyerlah tak lama lagi nak jadi abang kan... Seronok kan Iena bila tengok perkembangan anak2 :)

AshAnas said...

wah, uzma dh sedia nak jadi abang ek....