Thursday, March 25, 2010

tolong la sayang....


Ingat lagi x iena penag cita uzma suka NGAP2 org...tapi skang ni makin menjadi2 lak dia NGAP org...cikgu2 dia ckp..pagi2 dah ada yg jadi mangsa uzma...alahaiii anak...!!klu kat umah papa dia la yg slalu jadi mangsa keadaan..sampai lebam2 bengkak lengan papa kesan gigitan uzma tu..jadi bayangkan la klu uzma NGAP kawan2 dia kat school...


Kalau iena antar uzma gi school mesti iena pesan atau ingatkan dia supaya x gigit kawan..uzma cuma angguk kepala n jawab "ok2...!!" tapi bila iena sampai umah..x lama tu dapat msg.."k.iena..blum apa2 dhiya dah kena..." cikgu2 uzma cita kadang2 kawan2 ni tgh main elok2 dia gi dekat trus NGAP n pegi slumber je..kadang2 tu la konon2 nak pimpim tangan main lari2 trus dia NGAP...kadang2 dari arah blakang dia NGAP...x ke dasyat tu hero sorang nih...x pasal2 mama dia tebal muka minta maaf kat parents2 ug mana anak dorang kena gigitan cinta uzma tuh...huhuhuu...tau la anak bos syg...jgn la gitu....


Ada x sape2 yg alami nasib mcm iena...??macam mana ekk nak buat supaya dia x NGAP org lagi..??kesian la kat anak2 org yg kena gigit tuh...mungkin la parents tu kata x pe..x kisah..,bdk2...tapi iena pun seorg ibu kan..skit byk mesti rasa kesian kat anak tu ada...huhu..mcm mana nak buat ni...

8 comments:

sweetfiza said...

susah gak yer ...mcm anak fiza xde plak camtu ..tp jadi mngsa kena gigit ada lah...
kwn dia kat tmn tu suka gigit2 ni ...smpaikan farisha ni tkt nak gi main kat tmn plak...
x tau plak yer cmne nak buang tabiat ni ...

Siti @ nurie said...

ooo uzma ni kira cm pemangsalah...mia lak mangsa di ngap..he he he..dia nak tumbh geraham ke?..cuba check,

shakey said...

xde idea la camne.. tapi teringin gak nak tau petua..mana tau klu ayel wat camtu nati...

setakat ni ayel cukup geli nak gigit org.. klu kita hulur tangan suh gigit dia akan buat muka jijik..siap goyang bahu lagi...hehehe

mama uzma said...

sweetfiza :

itulah mmg susah tau..
kesian kat anak2 yg kena la..

mama uzma said...

kak siti :

gigi uzma dah banyak naik..
geraham pun dah ada...apasal la jadi gitu...

mama uzma said...

shakey :

hahahaa...jgn ajar2 ayel...eloklah dia x nak..kang duk ajar..dah syok menggigit jenuh nanti awk...

Softtouch [Hanim] said...

mcm anak sy masa mula2 masuk taska..kene selalu ckp kat dia jgn gigit org..hari2 kene ckp iena..malam2 masa tgh main tu ckp kat dia..budak2 ni otak nya cpt ingt n cpt tangkap..yg penting jgn putus asa ckp kat dia..n cikgu2 dia kenelah alertu supaya uzma jgn gigit org...

Mama Rayyan said...

saya ada suggestion,ni pesan mak saya.Klu anak dh start menggigit, kena pukul sikit mulut tu,bukan kuat2,cuma bg dia ingatan yg benda tu salah.setiap kali dia buat salah,pukul2 manja la mulut dia sambil bgtau dia yg benda tu tak baik.tp hati kena kuat la tgk anak nangis,sbb dia kena blaja apa yg dia buat tu tak betul.Bagi dia nangis kejap,pastu peluk dan pujuk dia.