Tuesday, March 2, 2010

uzma dan kawan baik barunya

Hihi tah sapo2 lah kawan baik uzma ye..uzma mmg baik ngan semua org..yg iena maksudkan ialah permainan kesukaan uzma...sebelum ni uzma mmg suka main ngan Tonka ni...mmg banyak ka koleksi uzma...yg ada ni separuhnya je..ada lg yg uzma tinggalkan kat umah tok ayah dia..senang klu uzma lepak umah tok ayah x la uzma nak angkut2 lagi..jgn pelik ye..uzma lbih suka ngan mainan kecik2 dari yg besar2..klu besar2 dia campak2..hentak2 nya...sabo jelah..






Konon2 dah besar la skang kan..org kata nak jadi abg..Uzma dah ada SET PERMAINAN baru lak...jadi sbg papa&mama ni bila tau anak tu minat ngan sesuatu benda mesti kita akan belikan tuk anak kita kan..lagi2 bila tgk anak tu bermain ngan penuh minat dan sronok..mmg kita tumpang sronok gak...





Hahh ni lah dia kawan baik uzma skang....set kreta HOT WHEELS...hihi...mainan ni mmg iena ajar pas main simpan dlm beg balik pastu letak kat rak..jadi bila uzma nak main dia akan ambil beg tuh pastu datang la terkedik2 kat papa dia ke..mama dia sambil mulut muncung bercakap.. "mama..buka...ma..bukak..." Pas buka sambil iena bg tu iena pesan.. "mama nak pas uzma main..simpan balik dlm beg..klu sepah2 mama x beli lg..faham..?" uzma pun angguk faham... "pandai anak mama..."


gambar ni iena ambil pagi tadi...subuh2 dah bangun capai beg m.tlg bukakan zip tuh trus main sambil tgk ulangan Raja Lawak...hihi...sebenarnya ok gak mainan ni walaupun bukan utk umur uzma lg...tapi kat situ kita leh nilai tahap perkembangan anak kita...kita leh tgk..dia paham x cara permainan ni..kat mana nak letak kreta tu..kat mana nak tekan punat bg kreta tu pecut laju..kat mana nak letak kreta tu..kita leh tgk gak kreatifnya cara anak kita bermain..yg penting kita pastikan la jgn sampai dia lakukan sesuatu di luar jangkaankan...

2 comments:

Manjakusayang said...

wa...bestnya mainan uzma! Kalo Husna dapat mesti dia suka! Anak ummi nie perempuan tapi minat sangat2 pada lori, kereta, motor...huhuhu

Softtouch [Hanim] said...

kalu boy haruslah kete menannya iena kan...kalu girl barbie doll lak...