Tuesday, August 10, 2010

lawak la uzma ni....

Bila kita tgk mmg lawak dan akan tergelak...tapi rasa bersyukur sesangat sebab semakin hari semakin ada saje perkembangan baru dari uzma...dan ramai kata uzma ni matang dr umur dia...iena mengiakan juga sbb uzma lebih suka bergaul ngan kawan2 yg lbih besar dari dia 3-4 thn berbanding yg sebaya ngan dia...


Apa yg lawaknya....


Malam Isnin..,en abg tgh siap2 nak solat maghrib..uzma pun sibuk la skali..en abg pakai kopiah..uzma pun minta dipakaikan kopiah...en abg pun bentang sejadah utk dia dan uzma..uzma berdiri blakang skit dr papa dia...iena perhatikan je keletah uzma yg memerhatikan papa dia...en abg baca niat baru nak angkat tangan..uzma bersora sambil tapak tangan dia melekap di telinga dan sora dia kuat alunkan azan..."Allah....bam2...Allah bamm2.........." apa lg ngan spontannya kami tergelak besar...kami trus peluk uzma..trus beri kata2 pujian pada dia...dlm hati iena bersyukur sgt walaupun ia agak klakar tp sekurang2 nya uzma tahu mcm mana cara azan walaupun x lancar...Alhamdulillah..truskan belajar ye syg.....

1 comment:

Yan said...

Alhamdulillah... teruskan mendidik dia..

klu anak kite, Qis.. kite sembahyang tp lupa nak ajak dia... mesti meraung2.. sbb tak tunggu dia.. hehe