Tuesday, October 19, 2010

ntah apa2 ntah....!!

Iena sebenarnya mmg geram sesgt ngan pemikiran org yg agak sempit nih...kadang2 nak marah tp pikir hormat org lg tua dt kita...senyum jelah walaupun dlm hati membara2..

ada dua soalan yg iena x gemar....!!

1- Iena pas ni bila lg...??

Alahaiii...akak/makcik/pakcik...soalan apakah ni..??pantang pun blum habis lg...sakit ni pun masih berbisa2 lg dah tanya soalan mcm ni...huwaaa........(aku muda lg tau...baru 26thn..nak tanya pun tunggu la lg 2thn ke...3thn ker...huhu)


2- Anak kedua pun operate,leh tambah lg sorang je la kan...??

hmm...patutnya doakan la iena cepat sembuh..luka dalam pun x de masalah..leh ngandung lg 2-3..jaga makan..hahh kan sedap hati ni mendengar..ini trus2 ckp mcm tuh..ini kan rezeki Allah nak bg..kita sbg umat doakan yg terbaik...iena bukan apa..ramai yg iena kenal..yg dr anak sulung operate tp dorang leh lahirkan anak sampai 4-5 org...Doc sendiri ada gitau iena yg iena punya bekas luka luar dan dlm alhamdulillah kering&cantik...klu pasni iena jaga elok2 pun insya'allah x de masalah tuk lahirkan baby 2-3 lg...

iena x tau la klu org lain mcm mana..tapi sungguh iena agak beremosi bab ini...ahaks..!!

5 comments:

♥♥ atie ♥♥ said...

salam..
ehmm..buat dek je lah iena..yg +ve kita amik..yg -ve kita buang jauh²...
yg penting..bykkan sabar masa bpantang ok..?

dan yg lebih penting...kita bahagia dgn pasangan dan anak-anak kita...hehehehe..

EIJAM'S FAMILY said...

kekadang tuekan mmg betulkan.. soalan xkena waktu..tp apa nak buat org tua..diamkan jerk ler

Siti @ nurie said...

2 2 soklan sama kene kt akak...hu hu hu...tp, bab sokln yg ke dua tu, selalunya akak akn jwb, alah...ada rezeki, adalah...mana tau Allah nak kasi aku 4 5 org anak...mana tau juga, kalau anak kita 3 org, tp kita mampu didik dia, tp kalau anak 5 6 org, kita xmampu didik diaorng, kita gak berdosa...hik hik hik....

apa pun, jgn tensen2kan diri...bolh jadi sebb air susu kuar ckt tau...takce care...

Marsha said...

Wak...jgn tensen...insyaallah, DIA dah aturkan yang terbaik utk kita. Rezeki di tangan Yang Maha Esa. Mana tau nt next baby normal plak..betul x? Sbb ada kwn kita leh bersalin normal wpun before tu dia bersalin czer...jgn bbg wak..rezeki xkemana + sabar tau. Biarkan ia lalu je bersama angin2 sepoi bahasa...:)

cikbedahlaser said...

ni soalan utk org yg dh beranak 2... yg lom beranak2... soalan nye pon x sudah2...

xpe kak.... jgn tensi2... yg penting akak n anak2 sihat...