Wednesday, May 18, 2011

* BungaKu Mekar dan Aktif *



Nur Zahra la Bunga kami semua
sejak masuk 7bln Zahra aktif dan lasak semacam....memang tak boleh tinggalkan dia sesorang..ada je benda pelik2 dia nak buat..lagi2 mata zahra yg fokus pada benda2 kecik..wah2 trus kunyah2 melayan apa yg dikutip...aduhai la zahra...klu prasaan alhamdulillah..klu x pasan...hahh sendiri mau ingat la beb...iena ni plak klu anak2 poo poo iena mmg suka tgk najis dia..ada skali dua tu mmg ada kuar kat najis zahra kertas...huhu zahra..tu yg slamat kuar..yg x terkluar...minta dijauhkan yg buruk2 la..moralnya kena la sentiasa sapu rumah tu dan sentiasa pesan pada abg uzma jgn sepah2 klu makan atau bermain sbb da ada tukang kutip n mop dirumah


Masa cukup2 7bln Zahra demam truk n agak lama..rupanya tamak...semua benda dia nak pandai buat...hihi...MENJULUR yg semakin..,MERANGKAK skit2...,MEMANJAT cukup suka dia...dah senget2 nak DUDUK sendiri tanpa bantuan..MULUT semakin BISING dan PANDAI panggil PA..PA...MA...MA...dan dah kuar sebatang gigi...sronoknya tak terkata tgk perkembangan Nur Zahra...Alhamdulillah...


Yang paling iena x sanggup didalam kreta...Zahra x mo duduk diam...dia nak berdiri dan memanjat2 badan iena...kejap kekiri kejap kekanan..kang melompat2..kang melentik2..lagi x sanggup bila abg uzma lak ajak zahra main..aduhai..klu perjalanan tu agak jauh mmg iena mabuk..sakit kepala dan rasa nak muntah...sampai kadang2 tu teragak2 nak gi jalan jauh2 pikirkan apa yg akan kena iena tanggung nnti...lagi satu Zahra ni x de maknanya nak tido lama2 lam kreta..setakat 10mnt dah cukup kat dia...ohh anakku..mcm mana ngan anak2 korang...??zahra mmg x nak duk lam car seat tu..bertuah sgt la klu dia nak..x pelah syg janji anak mama aktif walaupun halus mulus..dah syukur sgt2...ok lah xmo cita panjang2...tgk2 jelah gambar2 dibawah ye....layankan aje...


Tengok la di panjat n bertenggek kat beg Abg Uzma...yang dalam bakul tu Ummi dia masukkan sbb sibuk nak panjat n berdiri kat bakul tu...hihihi





Zahra mandi bola...nak gak masuk sbb nampak Abg Uzma dlm tu




Iena lupa nak bgtau..Zahra suka tengok cita Upin&Ipin..klu dgr je lagu tu kalot pusing tgk arah TV...dan akan tonton cita tu sampai abis pastu mulut dia bising entah apa dia nak ckp..klu Upin&Ipin tu gelak dia lonjak2 badan suka...punya la minat smpai ada kwn kat Taska pakai baju tu pun dia boleh cam...sibuk tarik2 baju kwn...



Zahra sampai nangis nak panjat dan naik benda alah ni...x bagi marah dia...dah bagi naik puas hati la...betui2 meneroka anak mama ni...syabas syg...!!

4 comments:

Marsha said...

Comelnyer zahra...^_^.
Wak kite tag awk dlm GA..tgk kat blog tau...
http://marsha-marshashahirnnia.blogspot.com/2011/05/hz-baby-village-contest.html

adianiez AIDA said...

nur zahra, da 7 bulan da ye. tak perasan aunty aida :)
iena, best la skang ni nak melayan kelasakan zahra. penat! tapi seronok. lihat perkembangan dia saban hari...

mama uzma said...

marsha :

tq wak...
alhamdulillah...

ok2
kita terjah skang gak

mama uzma said...

adianiez AIDA

hihihi auntie zahra dah semakin membesar...noti2 lg...sian mama...


* Itulah..mmg penat tp sronok...alhamdulilllah diberi pluang tuk jaga anak sepenuh masa..