Saturday, December 29, 2012

Amal Hidayah PreSchool

Inilah pilihan kami tuk masukkan Uzma ke Tadika.....Macam tak percaya...Anak sulung kami akan ke tadika...Ya Allah...cepat sungguh masa berjalan..rasa baru je bersalinkan dia..manja2 ngan dia...tup2 Iena akan berpisah ngan Uzma untuk setengah hari...dari dia 1 hari sampai la ni 4thn..Iena tak pernah berpisah atau berjauhan ngan Uzma...Iena sendiri yang ngasuh dia...bayangkan...Uzma mmg x pernah jauh ngan iena dan x de pengalaman duduk ngan orang lain....disebabkan itu...Jumaat lalu kami bawak dia ketadika tuk setelkan yuran dia dan ukur saiz baju dia...bayangkan...berhenti je kreta depan tadika..,Uzma dah mula sebak dan bgtau dia nak skolah ngan mama je...tak mo skolah baru...huhuhu...haru betui la pagi tu...puas kami pujuk baru la dia nak kuar dari kreta....sabarlah sayang...sekejap je...lagi pun Uzma semakin membesar..sampai bila nak duk bawah ketiak mama jer...kena gi skolah..balajar pandai2...ok kat bawah ni ada pict uzma ngan muka sememehnya tgh nangis...hihihi...
Pujuk2 Uzma...bagi dia main dulu kat luar tu....bagi dia panas2 skit baru la kami bawak dia masuk lam tadika...kenal2 ngan cikgu2 yg ramah2 tu...dah tu try saiz baju tuk uzma...ada pict kat bawah...baru sarung baju..sluar tak lagi...comel..encem hero mama....hihihi....
Minggu depan bermula la cabaran baru kami....Moga Uzma cepat serasi dan beri kerjasama pada cikgu2 dan kawan2...

No comments: