Friday, July 24, 2009

~ satukan CERITA ~

Patutnya pagi JUMAAT la pagi yg ceria....(mungkin sbb esok cuti...atau time lunch lama tuk org pompuan..hihi...atau apa aje la...)


Tapi mood iena x brapa nak ok...mungkin sbb bendera tgh berkibar...mungkin gak sbb sakit2 badan..mungkin gak sbb beberapa hari x cukup tido (uzma meragam je mlm..tgh naik gigi..sakit kot / x selesa kot...)hmm.........

nak cita malam tadi iena makan ikan dori special...hmm...layan...ada kah iena wat sendiri...Ohh...TIDAKKKK......penyakit M mengusai diri..keh3....




dan pagi tadi iena cuma mkn sebiji coklat ferrero rocher...mmg coklat kesukaan iena..layannn je klu mkn berbiji2...hihi....mesti ada stok dlm peti ais..


Nak cita lak pasal uzma....

Uzma 2-3 hari ni minum susu skit je..x minum langsung pun ada...klu tido malam selalu uzma akan bangun minum 2 kali...iena sekali pun dia x nak minum..tapi merengek je nak tido..makan pun x selera...sampai nangis2 klu nak bg makan...uzma cuma nak minum air masak je...

risau dan susah hati iena bila tgk badan uzma makin susut...hmm...mmg macam ni ke klu anak nak tumbuh gigi...??tolong iena....iena x de pengalaman lagi....

pastu klu dia aktif iena x kisah sgt...ni meragam je...pastu kerap menangis..sungguh2 lak tuh...uzma bukan mcm ni..dia klu demam ke apa x mcm ni pun..dia tetap aktif..tapi kali ni mcm ni lak...mmg normal ker...??huhu...


pstt : kawan2 ku..bantu2 tenangkan hati ku....

5 comments:

rieda96 said...

biasala iena budak2 nak tumbuh gigi.. kadang2 budak2 tak sama. ada yang demam, ada yang cirit, macam anak saya tak demam langsung masa nak tumbuh gigi ritu, tapi dua2 anak saya, bila masuk umur setahun badan mesti susut. saya cuma sempat merasa anak tembam2 ni dalam umur dia bawah setahun ja.. takpela.. janji dorang dapat zat dan khasiat y secukupnya.. bulat pun tapi tak sihat, x syok jugak kan..

mamanoa said...

beb..anak i pun lately camni...baru 4bulan xkn nk tumbuh gigi kut..
skang ni kalu nk tido mlm skit nyer susa..pastu kalu imran da ngantuk sgt tp xleh tido dier nyer ngamuk mcm kena api jer..pastu biler da tido mlm nyer musti dier gelisah..duk tendang² badan berpeluh² smpi tetiap mlm kna bukak air-cond jap tuk dia la...penat..xcukup tdo i..

nk wat camner ekk..

Liana said...

Mama Uzma, try bagi grape water. Coz, dia boleh melegakan sakit bila gigi budak nak tumbuh.

Naz-Segalanya disini said...

growth spurt kot iena

adianiez AIDA said...

alhamdullillah anak2 aida tak meragam bila nak tumbuh gigi. tak perasan pun gigi mereka da pun menjelma.