Monday, August 10, 2009

pikir ke lain plak...

Malam tadi tgh sedap2 tido...
uzma merengek dlm kul1 gitu..mama pun bangun bancuhkan susu...
macam biasa biasa uzma akan minum sendiri dan mama tido2 ayam..
dan mcm biasa gak..dah abis minum uzma akan campak botol tu..x kira kena
kepala org ke muka org ke..mmg macam tu lah dia...



Uzma selalunya pas minum dia kan meniarap balik dan tido sendiri...
tapi malam tadi dia merengek serba x kena..papa tepuk2 pujuk suruh tido..
x jalan..mama lak tepuk2 suruh tido..x jalan gak..makin kuat dan sungguh2 lak
uzma nangis...mama terus buka lampu..papa dukung uzma dan pujuk...dah ok tu..papa
baringkan uzma semula dan cuba tuk tidokan uzma balik..mama padamkan lampu..x lama
tuh uzma menangis lagi mcm tadi...cuma kali nih lebih kuat dan sedih betui..


jam dah dekat 2:30 am...mama siap cakap kat uzma "hai syg..esok mama papa keje..bukan hari cuti lagi tau.."mata dah ngantuk yg amat...papa melayan uzma..bg bola kecil 2 biji kat uzma..uzma suka lak..leh main gelak2 sendiri..mulut pun
bising2...mama rasa nak amik gambar je..nak buktikan..tiba2 leh lak terpikir..kang
aku tangkap gambar uzma..ada lak gambar lain yg kuar..uisshh trus mama batalkan
niat..leh lak mama pikir ada benda ajak uzma main..(mama x gitau papa ni..abis la klu papa baca N3 ni...)sbb uzma ngantuk tapi dia x nak tido dlm gelap mcm selalu..


Mama sampai tertido2...papa lah yg temankan uzma...last2 papa kata x yah tutup
lampu..tepuk je bagi tido...mama pun cuba tidokan uzma...dan...mmg uzma nak tido..
x lama tu elok uzma lena...kami pun tido dlm keadaan yg terang sampai ke pagi..


Macam mana mama leh pikir sampai ke situ..hmm leh jadi ker...??yelahkan budak2 ni kan
leh nampak benda2 mcm tu kan...apa korang rasa...??tapi iena mmg minta la benda2 x
terjadikan kat anak2 kita...takut la..ni tgh taip pun jadi seram sejuk...hahaha...

6 comments:

adianiez AIDA said...

hi hi... semalam tgh SHUTTER. baca laks post iena ni. confirm mengerikan if amik gambo and appear 'benda' lain...

Softtouch [Hanim] said...

bb kan mmg nmpak ape yg kita xnmpak...seram jgk yer kalu tgh2 malam pkm 'bnda' tu..sy [un kdg2 terpk jugak..:)

** Perfect Love ** said...

ya allah.. uzma sama macam anak kite...
kalau minum susu malam2 tu... habis minum main campak je botol.
papa dia mmg nasib baik, tak pernah kena.. manjang kena kat mama nya aje.. hahaha

mama uzma said...

adianiez AIDA :
mmg ngerikan..huhuu



Softtouch [Hanim] :
itu yg takut tuh kan...
ishh minta2 x de la kan...



** Perfect Love **
keh3...itu lah...slumber je kan...
geram pun ada gak kadang2...

Yan said...

uishh jangan..
yan seboleh2 tak mo pk ke situ hehehhe

mama uzma said...

kak yan :
huhu..tu yg en abg selalu marah...
iena suka pikir bebukan..tapi nak wat mcm mana kan..