Wednesday, January 20, 2010

nampak sedap....!!


Inilah salah satu lauk yg iena masak baru2 ni...firts time tau masak ketam ni..sbb kat umah iena sorang je yg makan..En Abg x makan...tu yg jarang masak tapi sbb da teringin sgt tu yg masak gak..slalu klu nak sgt beli je kat medan selera depan umah tu tapi melampau sgt mahalnya..sekor ketam dibelah dua dgn harga RM5...dah la kecik..geram..x puas..ni iena timbang sekor ketam harga RM5 jugak..baik beli sendiri dan masak...yummy2 mmg sedap tapi mcm pekat sgt sbb pakai santan kotak..lg sedap pakai santan perah sendiri...hari tu sbb darurat tu yg beli kotak punya...x best lah..!!hihihii.......

10 comments:

** Perfect Love ** said...

mmm mmg nampak sedap. sy pun tak suke guna santan kotak. mesti ada rasa yg kurang. walaupun malas.. sy gagahkan diri jugak perah santan. huhuhu

Mrs. Adz said...

haah,nampak sedap je..dah la lapor ni..

MommyDania said...

nakkkkkkkkkk!!!

Puan Iza said...

Memang nampak sedap ketam tu...Akak pun suka mkn ketam gak...

ina, mekasih yea bagi tips tu. Ha'ah, Dania mmg suka borak...bila bangun tido jer, terus kuar suara dia nak ajak borak....
Nanti akak praktikkan ajar dia sebut benda2...moga dania cepat cakap. Mcm Haikal, skang dh nak msk 3 tahun pun ckp tak bape betul lagi...kdg2 ada yg tak faham apa dia ckp...tapi dia dh bolehlah buat ayat dlm 3, 4 patah perkataan...

tq yea ina :-)

mama uzma said...

** Perfect Love **

Itulah..iena pun baru firts time guna tu yg trasa sgt lainnya..x bestkan...perah sendiri gak yg sedap..hihi

mama uzma said...

Mrs. Adz :

hihi..
dah lapo..apa lg mkn la..

mama uzma said...

MommyDania :

hahahaa...nak ker..??
rasanya klu akak masak sendiri lg berganda2 sedapnya dari iena kak..

mama uzma said...

Puan Iza :

Tq kak..

hihi iena saje nak kongsi apa yg iena tahu je..sbb iena gunakan pada uzma juga dan nampak kebaikannya kat uzma..gud luck yee

EIJAM'S FAMILY said...

nie mmg feberet kiter.. mmg mahal klu beli yg dah siap masak plus xpuas lagi.. ketam tue klu tambah nenas power tue rasa yerk.. tp mmg betul kena pakai santan perah lai syiok dari pakai santan kotak.. baru ler rasa klasik yerk ketam masak lemak cili api tue..

mama uzma said...

EIJAM'S FAMILY :

Mahal yg melampaukan..huhu
sedap ye klu taruk nenas...?leh la cuba nanti sbb iena x makan nenas..klu sedap telan jugak..hihi