Tuesday, June 29, 2010

Tutup crita ITU...buka crita BARU...

Dah lama iena x cita pasal2 Big Boy Uzma ni kan...ada ker yg nak tau..??klu x de pun x pe..ni untuk Uzma gak baca nanti....Semalam cukup umur uzma Setahun Lapan Bulan...Uzma mmg betui2 BIGBOY...!!mana tak nya...dia cukup paham menerima setiap arahan/kerja rutin...Hmm x kisah la org nak kata apa..tapi iena sebagai mama pd Uzma bangga mengetahui setiap perkembangan Uzma depan mata iena...setiap anakkan berbeza2..apa pun iena tetap bersyukur...


contoh;
1- Lepas main/buat selerak mainan,uzma akan kemas semula
2- Baju kotor letak dlm bakul kotor
3- Kasut susun kat rak
4- Botol susu/Pinggan kotor pas minum/mkn letak singki
5- Sampah/Pampers buang dlm tong sampah
6- Buka baju/seluar sendiri..Pakai seluar OK cuma Baju kat x bape Pas lg
7- Gosok gigi sendiri
(takat tu yg iena ingat...hehehhee.....)


Bab membebel lak...Uzma mmg byk mulut..cuma satu masalahnya Uzma klu depan org yg dia jarang bersama mmg susah la nak dgr dia bercakap melainkan dah lepak 3-4jam ngan dia..hahh mmg la x terlayan nak melayan POT PET POT PET dia....yg penting..,Alhamdulillah uzma x pelat sbb iena dan org sekeliling Uzma x penah ckp pelat ngan dia...kadang2 ada yg saje2 ckp pelat ngan uzma..iena marah sbb iena x nak ayat pelat tu yg serap dlm otak uzma dan uzma akan ulang ayat pelat tu..iena x kisah org nak kata iena apa tp ini untuk kebaikan anak iena gak...

Contoh ;

*- Nama sape..?? "UMMA...." hehehee..UZMA la syg..
1- Nama mama..,INA....
2- Nama papa...,MOH....(hehehe..slalu iena akan betuikn..MUS la syg..)
3- Nama ummi..,KIQAH...
4- Kalau siaran TV tak best kat dia..dia akan kata "TAH APA2..."
5- Kat School uzma panggil pengasuh "CIKGU...CIKGU...."
6- Uzma sebut ngan Jelas nama Allah.......Lailahaillallah(berulang2)....
7- Nyanyi ngan jelas lagu "PAK MAMAT ADA KEBUN...A..I..E..I...O..."
8- Tahu bertanya atau meminta "MA..PAPA MANA..?? MA..NAK SUSU..."
9- Lagi satu ni...klu beli baju baru atau mainan baru uzma akan sibuk gitau
org.. "CAR BARU..." "SUAR BARU...."
(banyak lg tapi lupa sbb kekadang bemda tu secara sengaja atau x sengaja kuar
dari mulut Uzma....hehehee...)

* kat bawah ni ada la skit gambar terbaru uzma untuk sesiapa yg sudi melihatnya..




7 comments:

AshAnas said...

sudi,ape plk xsudi... tnanti2 lg... cite ina n baby xde ke?

ensem la uzma skrg....

~~@lyci@~~ said...

wah, dah besar dah uzma.. nak jd abanglong kan hehe.. mmg gud boy..

p/s: eh, betul ke nak botakkan uzma mcm adam hehe...

Naff said...

Wahh uzma, dah betul2 bujang.....

mama uzma said...

Shira :

hehehe...TQ wak sudi jengah blog iena lg...

mama uzma said...

~~@lyci@~~

mmg dah besar sgt wak..besar kepala..hahaha...ada aje akai dia nak buat..

p/s
wak..rasanya x sanggup la nak botakkan dia..ntah mcm mana rupanya nanti...

mama uzma said...

Naff :

Ramai anak dara berkenan nih...keh3

Marsha said...

Aunty rindu uzma...=)