Wednesday, February 16, 2011

berikan mereka pertunjuk....!!

"Oklah Iena...life perfect dah. Ada spsg. Org lain yg takde anak lg sebok nak anak. Erhh cam kenal je org tu. haha. Pastu yg ada anak laki sebuk nak anak pompuan pulak. Macam2. Hidup ko? Perfect! Senang ada anak muda2 ni...dah tua esok2..anak dah besar blh jaga kita..."

Ini komen dr kawan iena..,emy di Entry iena diSINI..kalau x salah iena emy kawen seminggu pas majlis iena...tp dia blum ada baby lg..sabar ye friend..insya'allah masanya x lama je lg...yg penting jgn putus asa...bila emy beri komen mcm ni iena terpana&tertanya..PERFECT ke hidup aku...??Alhamdulillah bila ada yg terfikir mcm tu..iena patut bersyukur ngan apa iena miliki skang...bak kata Emy..org lain berusaha nak dptkan anak...ada yg nak anak lelaki..ada yg nak anak pompuan..ada tu bertahun2 berusaha dapatkan zuriat..tp x de rezeki lg...ada kwn iena..,anak pun x de lg tapi terpaksa buang rahim atas nasihat Doc..kesiankan....kwn iena yg sorang ni lagi kesian...dah la susah nak lekat...asal lekat bertahan sebulan dua pastu gugur..hampir tiga kali jadi mcm tu pada dia...mmg kesian pd dia...bersabarlah kalian....yg penting jgn putus asa dan selalu berdoa mohon dari Nya....


Dalam masa yg sama..iena terpikir kes pembuangan bayi yg semakin menjadi2 skang..knp masih ada yg sanggup buang bayi yg mereka kandungkan itu....apakah perasaan ibu yg membuang tu...?kemanakah perginya sifat belas kasihan mereka.....sampai sanggup campak bayi kedalam sungai...kedalam hutan...ditepi jalan...tong sampah dan merata2 lg...aduhai...sebak...sedih...sayu sampai mengalir2 air mata iena tgk gambar2 bayi yg telah dibuang sesuka hati mereka..apa la dosa bayi2 ini....dilahirkan secomel comelnya...secantik cantiknya tapi x dapat kecapi hidup yg sempurna mcm anak2 kita...."Ya Allah kau tunjukkan lah mereka ke jalan yg benar...,kau selamatkan dunia ini dr kekejaman...Amin..."








TOLONGLAH HENTIKAN SEMUA INI..........!!!

5 comments:

AshAnas said...

ya, hentikanlah... sakit sangat tengok kan...

mariaariffbaby.com said...

sedihnya tgk ahli-ahli syurga ni diperlakukan macam ni..

:(

Zue AnnaLeeya said...

Ya Allah... x sggup nak tgk... sedih dan benci dgn org yg berhati binatang....

EIJAM'S FAMILY said...

mmg sedih.. biler tgk gambar2 macam nie.. sebagai ibu mmg tersentuh naluri ku... baby xberdosa..napelah nasib yerk diterima sebegini rupa... SI PEMBUANG mmg xberhati perut... ramai lagi pasangan yg inginkan cahaya mata... tp belum rezki mereka lagi.. nie yg dah senang2 dpt buang cam tue jerk....

idura said...

Ya Allah, berair air mata tgk gambar2 nih...