Wednesday, March 2, 2011

Photoshoot ~ bukan mudah okey....!

Seingat2 iena kali pertama dan terakhir menggedik2 kan diri depan kamera sewaktu majlis gilang gemilang kami dan iena mmg tringin nak wat lg cuma ada saje halangannya...sampai la sewaktu iena mengandungkan zahra dah setkan date bagai..nak la wat kenangan indahkan ngan suami,uzma dan iena yg tgh membuncit itu tp entah mcm mana yg tu pun x jadi juga...mmg frust la..tp x de rezeki nak wat mcm mana kan...


Ada satu hari tu adik iena ada Tag Promosi Photoshoot di FB iena...mmg murah gila...iena pun tanpa pikir panjang trus PM empunya FB itu,Wan...Tanpa bincang ngan suami tercinta pun..hahaha..adakah patut..??patut2 sbb promosi tu terhad...mmg rezeki..Wan kata 19Feb bleh x..??ho ho ho...itu my besday la...apa kata esoknya..20Feb..Wan pun kata ok...balik je umah trus gitau mus...suami ku mmg spotting dia ok kan aje...hihi...lompat2 kegirangan...suka tau...!!


Hari yg ditunggu pun tiba....kami janji nak jumpa di Taman Tasik Ampang Hilir saje..awal2 pagi dah terpacak kat situ sbb takut lewat2 nnti panas...kami pun di arah kesana kesitu....wat gaya itu wat gaya ini...ohh uzma mmg agak pelik ngan keadaan kami semua waktu tu..mula2 dia leh la ikut apa yg disuruh..x sampai sejam uzma seperti cacing kepanasan minta dibebaskan...hahh amik uzma punya la sronok bila papa lepaskan dia..berlari kesana kesitu kesinun la dia...Wan n the geng bermacam2 cara pujuk uzma utk join kami bergambar skali..mus siap main kejar2 lg ngan uzma..mmg klakar + penat ok...adik zahra plak...??adik mmg gud girl sepanjang photoshoot itu..klu adik besar abg uzma mama hadiahkan adik eskrem atau kek coklat tau...hihi..


Iena awal2 dah gitau Wan yg kita org x penah lg wat mcm ni...pasti kekok n keras je...Wan kata x pe..dia akan ajar...bila diminta ambil gambar berdua ngan mus suami tercinta kena lak wat aksi peluk2...ho ho i malu ok.....!!mmg malu..haha ngengada sungguh...hampir 2jam lbih semuanya slesai......Alhamdulillah...sronok semuanya berjalan spt yg dirancang...ok ni gambar yg baru diTag di FB iena..x banyak yg bleh iena tepek disini...layan ka jelah...







4 comments:

fazemy said...

Eceh..a happy family gitew. Aku klw ada anak confirm tiap2 bln buat photoshoot nih. Pastu gantung gmbr anak2 kat dinding. Jgn lupa frame yer iena gmbr2 tu:))

mama uzma said...

fazemy : hoho klu tiap2 bulan kopak woo....ko x pe r ada kamera canggih manggih..frame tu semestinya...

Simplemama said...

wow best nya ye boleh photoshoot..letih tp berbaloi....

sygDsyg said...

tengok hasilnya sangat2 la seronok tpi memikirkan nk melayan si abg tu harus berpikir berkali2 . penat tp berbaloi kan eina :)