Thursday, April 21, 2011

anak kami kurus tp sihat&aktif.....!!







kecik hati ke aku...??
trasa hati ke aku.......?
hmm entah la..x tau nak kata apa
sememangnya mulut org,mereka leh kata
apa yg mereka suka tapi terpikir tak kadang2
apa yg korang duk tanya..duk kata tu leh watkan
orang tu x suka..!!suka nak beza2 kan anak sendiri dan
anak orang atau anak dia...


Yang selalu iena kena...,
"keciknya zahra..."
"alaa....halusnya dia...."
"apasal kurus sgt ni...."
"bukan ke zahra lahir berat..,nape kecik lak ni..."













Kenapa...,perlu atau wajib ke baby tu nampak bulat berisi
tembam gem*k....baru sesuai ngan umur dia...??


baru nampak comel ke...??klu kecik kurus
tak comel la...hmm x suka la nak layan...x geram la...














Helllloooooo......anak saya kurus2 pun AKTIF tau...setiap


PERKEMBANGAN dia TERATUR je TAK TERBANTUT ok...!!


klu debab2 padat2 tp duk KAT SITU je wat APA...!!


betul x....??


x kisah la org nak kata apa kat iena


nak EMO ke...nak OVER ke....


itu HAK iena sbb yg korang duk SIBUK tu


ANAK IENA...ANAK KAMI....!!






Alhamdulillah


Nur Zahra cukup 7bln ari ni....


syukur sgt2 Zahra sihat dan ceria malah AKTIF&LASAK


mmg kadang2 Zahra mudah x sihat...demam..selsema&batuk


tapi slagi Zahra aktif&x memudaratkan iena x risau sgt


benda2 mcm tu mmg susah nak elak..kadang2 disebabkan CUACA,


KEADAAN SEKELILING&JANGKITAN DR ABG UZMA...


Habis klu nak pastikan anak tu SIHAT SENTIASA kena BERHENTI


KEJE lah...JAGA SENDIRI pastu kurung je ANAK TU LAM UMAH...!!


tapi klu DAH TERTULIS ANAK TU X SIHAT...X SIHAT LA DIA...!!


kita cuma mampu mengelak tapi Allah lebih mengetahui....


jadi syukurlah ngan apa yg korang ada..syukur la klu anak korang


JARANG SAKIT...JGN nak duk perli2 sindir2 anak yg slalu TAK SIHAT...!!






Dah...malas nak cita2 lbih2...kang ada yg TARIK MUKA....


tapi itulah HAKIKAT yg korang yg duk kata2 tu perlu tau


klu setakat nak bg TIPS2...DOAKAN KESEJAHTERAAN anak kita


nak KONGSI PENGALAMAN iena NO HAL PUNYA...






PERKEMBANGAN NUR ZAHRA BINTI MD MUSTAQIM


4 - 7 bulan




~ KUAT TERSENYUM


~ SUKA GELAK..BERMAIN DAN BORAK


~ TANGAN KUAT MENGGENGGAM..TARIK2..TEPUK2 LANTAI


~ TARIK KAKI SAMPAI KE MULUT


~ KLU BERDIRI SUKA MELOMPAT


~ MENJULUR NGAN LAJU


~ PANDAI BYE2


~ KENAL SEMUA ORG YG BIASA DIA JUMPA,LEH CAM SORA


~ SGT...SGT...SGT MANJAAAAAA NGAN MAMA DIA...


~ KUAT MAKAN,PANTANG NMPAK ORG MAKAN LAJU JE KEJAR


~ PANDAI KACAU ABG UZMA,SUKA TARIK RAMBUT ABG


~ DAH MULA ANGKAT PUNGGUNG NAK MERANGKAK




hmm ini je yg iena ingat....apa pun iena bersyukur dikurniakan


ANAK YG SIHAT CUKUP SIFAT AKTIF CERIA CANTIK


WALAUPUN


KECIK KURUS








6 comments:

Ena Qalinsya said...

takyah dulikk..yg pasti kite tau anak kita sihat walaupun sekering mana pun dia.. tak smestinya anak gemuk tu sihat kan...

nasazfrog... said...

kengkadang orang sekeliling ni cakap tak agak2 erk... apa dorang tak leh pk ke perasaan orang lain. yer nasaz pun pernah kena jugak dulu... tapi yang cakap tu pangkat makcik2 kg la kan,,, ermmm malas dah nak dgr... buat tak tau je,, ye ka aje la,, yer zahra comel apa kan.. :)

monamie said...

ehehe.. ina. lain kali kan.. kalau banyak sangat bunyi, ina ckp, tengok mama dia la.. mama kecik, anak pon ikut kecik la. sebok. nnt mak kecik, anak debab, bunyi jugak. dah la.. mulut org, mmg mcm2. lantak la ina.. janji anak2 kt sihat. :)

mama uzma said...

Ena Qalinsya

hmm betui3
tp tulah kadang2 tu geram bila org yg sama gak yg byk songeh...

mama uzma said...

nasazfrog

itulah pangkat makcik2 tu satu hal la kan...ni yg lbih kurang sebaya...apa dorang rasa klu kena btg idung...

mama uzma said...

monamie

itulah pasalnya kan...len la klu salah sorang mak pak dia embam2 ko nak kecoh2 tu x la trasa sgt..ni kami mmg comey blaka...mcm mana nak anak tu jd embam2...huuhu